Remedii impotriva caniculei . Cum sa facem fata caniculei ? – Video Dailymotion

Masuri de prevenire a manifestarilor organismului in caz de canicula

Pentru ca sanatatea dvs. sa se mentina la parametrii optimi, in caz de canicula trebuie sa:
– incetati orice fel de activitate fizica indelungata si odihniti-va intr-un loc racoros daca va resimtiti in urma expunerii la temperaturi ridicate;
– evitati iesirile si activitatea fizica (plimbari,sport, gradinarit, etc.) in timpul orelor “calde” ale zilei, in special in intervalul orar 12-16;
– practicati activitatile sportive dimineata sau seara, astfel veti creste rezistenta organismului la canicula de peste zi;
– evitati efectuarea unor eforturi fizice sustinute in perioada zilei in care temperatura atinge valorile maxime; activitatea din agricultura, santiere de constructii, hale industriale, care nu au posibilitatea asigurarii unor conditii de microclimat corespunzatoare, se va desfasura dimineata si seara si in aceasta perioada se recomanda consumul unor cantitati suficiente de lichide;
– evitati expunerile la soare si folositi mijloace de protectie (palarii, umbrele, ochelari de soare, imbracaminte subtire din tesaturi naturale in culori deschise). Este foarte important ca in deplasari sa aveti la indemana lichide (apa, sucuri);
– beti multa apa sau sucuri de fructe (2-4 litri pe zi) pentru a va rehidrata organismul;
– consumati alimente cu continut redus de grasimi, in special de origine animala;
– evitati consumul de alcool si cafea;
– in incaperi: protejati ferestrele cu draperii in zonele expuse la soare, pastrati ferestrele inchise in timpul zilei, apelati la sisteme de ventilatie sau aer conditionat;
– dusurile frecvente cu apa la temperatura moderata ajuta organismul sa faca fata in perioadele cu canicula.

Pentru evitarea neplacerilor cauzate de canicula se impun masuri de inlocuirea a pierderilor organismului prin transpiratie (a pierderilor de apa, saruri minerale si vitamine) pentru refacerea conditiilor normale de functionare a organismului. Acest lucru poate fi realizat prin consumarea zilnica, in perioada cu temperaturi extreme, a cel putin doi litri de lichide, care nu vor fi consumate prea reci pentru ca acestea se elimina inainte de a hidrata organismul. De asemenea, se recomanda consumul unei cantitati crescute de fructe si legume care datorita rezervelor de apa, saruri minerale si vitamine pe care le contin si datorita faptului ca, in organism, ele cedeaza apa sub forma de efect retard, asigura in mod constant si pe termen lung necesarul de lichid al organismului. Consumand cat mai multe fructe si legume crude dispare senzatia de sete datorita efectului retard de eliberare a apei din tesuturile vegetale. In plus, fructele si legumele elibereaza prin consum un numar mic de calorii.
Se mai recomanda consumul de ceaiuri caldute, usor indulcite: de soc, de musetel, de sunatoare si mai ales de urzici (inhiba senzatia de sete), la temperatura camerei. Alegerea acestor ceaiuri se poate face si in functie de necesitatile terapeutice. Alimentatia trebuie sa fie variata si judicios intocmita, in ideea de a se consuma numai acele produse cu valoare calorica mica.

Recomandari:
– Evitati, pe cat posibil, expunerea prelungita la soare intre orele 11 – 18;
– Daca aveti aer conditionat, reglati aparatul astfel incat temperatura sa fie cu 5 grade mai mica decat temperatura ambientala;
– Ventilatoarele nu trebuie folosite daca temperatura aerului depaseste 32 grade Celsius;
– Daca nu aveti aer conditionat in locuinta, la locul de munca, petreceti 2-3 ore zilnic in spatii care beneficiaza de aer conditionat (cinematografe, spatii publice, magazine);
– Purtati palarii de soare, haine lejere si ample, din fibre naturale, de culori deschise;
– Pe parcursul zilei faceti dusuri caldute, fara a va sterge de apa;
– Beti zilnic intre 1,5 – 2 litri de lichide, fara a astepta sa apara senzatia de sete. In perioadele de canicula se recomanda consumul unui pahar de apa (sau echivalentul acestuia) la fiecare 15 – 20 de minute.
– Nu consumati alcool (inclusiv bere sau vin) deoarece acesta favorizeaza deshidratarea si diminueaza capacitatea de lupta a organismului impotriva caldurii;
– Evitati bauturile cu continut ridicat de cofeina (cafea, ceai, cola) sau de zahar (sucuri racoritoare carbogazoase) deoarece acestea sunt diuretice;
– Consumati fructe si legume proaspete (pepene galben, rosu, prune, castraveti, rosii) deoarece acestea contin o mare cantitate de apa;
– O doza de iaurt produce aceeasi hidratare ca si un pahar de apa;
– Evitati activitatile in exterior care necesit un consum mare de energie (sport, gradinarit, etc).

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: